- gimnastyki
- rytmiki
- etiud teatralnych
- elementów wokalistyki i logopedii
- przeciwdziałanie dysleksji i dysortografii
- przeciwdziałanie wadom postawy i korekta wad
- odzyskiwanie równowagi emocjonalnej
- utrwalanie bądź przywracanie właściwych postaw społecznych adekwatnych do wieku rozwojowego
- kształtowanie zachowań w sytuacjach trudnych
- zmiana negatywnych nawyków żywieniowych
- wydobywanie talentów artystycznych
- promocję zdrowia fizycznego i psychicznego
Dlaczego żyrafa może siedzieć w szafie? Przecież to niemożliwe! A jednak… często bywa tak, że zarówno dorośli jak i dzieci z różnych przyczyn czują lęk przed zmierzeniem się z rzeczywistością, a w niej z sytuacjami, które – według nich – przerastają ich możliwości. Zastosowałam porównanie do żyrafy, która wchodzi do szafy i może jej się wydawać, że tam jakoś żyje, a po zamknięciu drzwi jest już całkowicie „bezpieczna”… A przecież żyrafa nie nadaje się do mieszkania w szafie: jest wysoka, pełna energii, potrzebuje dużo przestrzeni do życia i słońca, poza tym ma zalety, których nie powinna ukrywać przed innymi: jest łagodna, nieszkodliwa i ma WIELKIE SERCE (największe ze wszystkich zwierząt na świecie). My także: dorośli i dzieci mamy zalety i dużo niewykorzystanego, a nierzadko nieodkrytego potencjału. I przede wszystkim rodzimy się z dobrym sercem, zdolnym OGARNIAĆ MIŁOŚCIĄ bliższe i dalsze otoczenie! Odkrywane możliwości rozszerzają nasze myślenie, pozwalają nabywać mądrości i żyć w większej radości z małych i większych rzeczy! Zaproponowany przeze mnie program „ŻYRAFY WYCHODZĄ Z SZAFY” ma na celu dotarcie do przyczyn stanów, które zamykają „w szafie żyrafie możliwości”, wyeliminowanie skutków tego zamknięcia oraz nabycie nawyków nowego stylu życia w rozumieniu: fizycznym, psychicznym, intelektualnym oraz odkrywaniu razem naszych talentów, nie tylko artystycznych! Nie bójmy się żyć pełnią! Nie bójmy się żyć na 100% własnych możliwości!
ZASADY udziału
w warsztatach „ŻYRAFY WYCHODZĄ Z SZAFY”
1. Staramy się
nie spóźniać J
2. Plecaki i
wszelkie inne rzeczy zostawiamy w wyznaczonym miejscu, zachowując porządek J
3. Szanujemy
miejsce i różne przedmioty w sali, gdzie mamy zajęcia. Pamiętamy o tym, że nie
jest to nasza sala i tym bardziej potrzebujemy się starać, aby czegoś nie
uszkodzić J
4. Kiedy
wychodzimy do toalety, dbamy o czystość i pozostawiamy to miejsce przyjaznym
dla innych J
5. Podczas
przerwy: jemy i pijemy wyznaczonym
miejscu; nie biegamy na terenie szkoły J
6. ZACHOWUJEMY
ZASADĘ POUFNOŚCI – tzn. poza zajęciami nie rozmawiamy o problemach innych
dzieci, które były poruszane na zajęciach, aby czasem Komuś nie wyrządzić
krzywdy nieprzemyślanymi refleksjami, co mogłoby zaszkodzić rozpoczętemu
procesowi terapeutycznemu. Jeśli ta zasada będzie łamana, to z przykrością
będziemy zmuszeni pożegnać się z Osoba łamiącą ją, ponieważ utrata poczucia
bezpieczeństwa jest bardzo negatywna i kluczowa w procesie terapeutycznym
7. Podczas
trwania zajęć:
J akceptujemy innych
J jesteśmy wspólnotą – zależy nam
na dobrym samopoczuciu innych
J ufamy sobie nawzajem
J jesteśmy wobec siebie
wyrozumiali i sprawiedliwi
J nie mówimy wszyscy razem
J słuchamy poleceń osoby
prowadzącej
J nie zajmujemy się niczym innym tylko
treściami zajęć
J doceniamy czas przeznaczony na
zajęcia – uczymy się jak najwięcej
J szanujemy wypowiedzi i prace
innych dzieci
J zgłaszamy wszelkie problemy
osobie prowadzącej
J nie rozwiązujemy samodzielnie
sytuacji przemocy psychicznej
i fizycznej mogącej się
zdarzyć między uczestnikami warsztatów –
Komentarze
Prześlij komentarz