WARSZTATY TERAPEUTYCZNE z wykorzystaniem
- elementów baletu klasycznego
- fitness
- rytmiki
- elementów wokalistyki
Zajęcia mają na celu:
- przeciwdziałanie dysleksji i dysortografii
- przeciwdziałanie wadom postawy i korekta wad
- odzyskiwanie równowagi emocjonalnej
- utrwalanie bądź przywracanie właściwych postaw społecznych adekwatnych do wieku rozwojowego
- kształtowanie zachowań w sytuacjach trudnych
- zmiana negatywnych nawyków żywieniowych
- wydobywanie talentów artystycznych
- promocję zdrowia fizycznego i psychicznego
Dlaczego żyrafa może siedzieć w szafie? Przecież to niemożliwe! A jednak… często bywa tak, że zarówno dorośli jak i dzieci z różnych przyczyn czują lęk przed zmierzeniem się z rzeczywistością, a w niej z sytuacjami, które – według nich – przerastają ich możliwości. Zastosowałam porównanie do żyrafy, która wchodzi do szafy i może jej się wydawać, że tam jakoś żyje, a po zamknięciu drzwi jest już całkowicie „bezpieczna”… A przecież żyrafa nie nadaje się do mieszkania w szafie: jest wysoka, pełna energii, potrzebuje dużo przestrzeni do życia i słońca, poza tym ma zalety, których nie powinna ukrywać przed innymi: jest łagodna, nieszkodliwa i ma WIELKIE SERCE (największe ze wszystkich zwierząt na świecie). My także: dorośli i dzieci mamy zalety i dużo niewykorzystanego, a nierzadko nieodkrytego potencjału. I przede wszystkim rodzimy się z dobrym sercem, zdolnym OGARNIAĆ MIŁOŚCIĄ bliższe i dalsze otoczenie! Odkrywane możliwości rozszerzają nasze myślenie, pozwalają nabywać mądrości i żyć w większej radości z małych i większych rzeczy! Zaproponowany przeze mnie program „ŻYRAFY WYCHODZĄ Z SZAFY” ma na celu dotarcie do przyczyn stanów, które zamykają „w szafie żyrafie możliwości”, wyeliminowanie skutków tego zamknięcia oraz nabycie nawyków nowego stylu życia w rozumieniu: fizycznym, psychicznym, intelektualnym oraz odkrywaniu razem naszych talentów, nie tylko artystycznych! Nie bójmy się żyć pełnią! Nie bójmy się żyć na 100% własnych możliwości!
ZASADY udziału w warsztatach „ŻYRAFY WYCHODZĄ Z SZAFY”
1. Staramy się nie spóźniać J
2. Plecaki i wszelkie inne rzeczy zostawiamy w wyznaczonym miejscu, zachowując porządek J
3. Szanujemy miejsce i różne przedmioty w sali, gdzie mamy zajęcia. Pamiętamy o tym, że nie jest to nasza sala i tym bardziej potrzebujemy się starać, aby czegoś nie uszkodzić J
4. Kiedy wychodzimy do toalety, dbamy o czystość i pozostawiamy to miejsce przyjaznym dla innych J
5. Podczas przerwy: jemy i pijemy wyznaczonym miejscu; nie biegamy na terenie szkoły J
6. ZACHOWUJEMY ZASADĘ POUFNOŚCI – tzn. poza zajęciami nie rozmawiamy o problemach innych dzieci, które były poruszane na zajęciach, aby czasem Komuś nie wyrządzić krzywdy nieprzemyślanymi refleksjami, co mogłoby zaszkodzić rozpoczętemu procesowi terapeutycznemu. Jeśli ta zasada będzie łamana, to z przykrością będziemy zmuszeni pożegnać się z Osoba łamiącą ją, ponieważ utrata poczucia bezpieczeństwa jest bardzo negatywna i kluczowa w procesie terapeutycznym
7. Podczas trwania zajęć:
J akceptujemy innych
J jesteśmy wspólnotą – zależy nam na dobrym samopoczuciu innych
J ufamy sobie nawzajem
J jesteśmy wobec siebie wyrozumiali i sprawiedliwi
J nie mówimy wszyscy razem
J słuchamy poleceń osoby prowadzącej
J nie zajmujemy się niczym innym tylko treściami zajęć
J doceniamy czas przeznaczony na zajęcia – uczymy się jak najwięcej
J szanujemy wypowiedzi i prace innych dzieci
J zgłaszamy wszelkie problemy osobie prowadzącej
J nie rozwiązujemy samodzielnie sytuacji przemocy psychicznej
i fizycznej mogącej się zdarzyć między uczestnikami warsztatów –
o wszystkim zgłaszamy jak najszybciej osobie prowadzącej
warsztaty teatralne - prowadzenie: Paweł Śmiałek - Teatr Ludowy z Krakowa
uczymy się tworzyć słuchowisko
a poniżej przykład terapii zajęciowej indywidualnej
Komentarze
Prześlij komentarz